Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з заступником начальника-начальником Миколаївського відділення Стрийської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області

0 225

У Миколаївському відділенні Стрийської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з заступником начальника-начальником Миколаївського відділення Стрийської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області Ференц Миколою Богдановичем на тему: «Кампанія декларування – 2017. Актуальні зміни в законодавстві. Податкові сервіси ДФС України».

Пропонуємо до уваги найбільш актуальні питання, з якими абоненти звертались на «гарячу лінію»:

Хто і в який термін має подавати декларацію про майновий стан і доходи?

Обов’язок з подання річної декларації про майновий стан і доходи за наслідками 2016 року виникає у тих громадян, які протягом минулого року отримували доходи, що підлягають оподаткуванню, від осіб, які не є податковими агентами, у вигляді:

– доходів від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна;

– доходів від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм);

– інвестиційного прибутку;

– вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна;

– іноземних доходів.

Крім того, слід обов’язково подати декларацію громадянам, які у 2016 році отримували доходи у формі заробітної плати (інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород) від двох і більше податкових агентів.

Кампанія по декларуванню доходів громадян розпочалася з 1 січня 2017 та буде тривати до 3 травня 2017 року.

Одночасно інформуємо, що громадяни, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2016 року, податкову декларацію можуть подати упродовж усього 2017 року.

Коли у платника виникає обов’язок щодо подання декларації про майновий стан та доходи?

Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає: при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо;

при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами; при отриманні іноземних доходів; та в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

Як  оподатковується продаж майна, що знаходилось у власності менше 2 років?

Нерухоме майно, яке знаходиться  у власності менше 3 років, при реалізації підлягає оподаткуванню. Нотаріус посвідчує договір куплі-продажу (обміну)  за умови  наявності оціночної вартості нерухомого майна та документа про сплату податків. Дохід від продажу майна визначається виходячи з ціни зазначеної в договорі, але не нижче оціночної вартості. Порядок визначення оціночної вартості прописаний в постанові Кабміну №358 від 21.08.2014 р. При дотриманні зазначених вимог, платник звільняється від подання податкової декларації.

Чи потрібно подавати декларацію якщо громадянин здає свою квартиру в оренду?

При здаванні в оренду майна можуть бути різні випадки. Якщо доходи не були оподатковані в джерела виплати, це потрібно зробити по закінченню року шляхом подання податкової декларації.

Щодо різних ситуацій, слід розуміти, що майно можна здавати в оренду податковому агенту, тобто юридичній особі, або фізичній особі-підприємцю, або ж  – не податковому агенту, тобто фізичній особі. Якщо мова йде про перших –  податки утримуються (сплачуються) під час виплати доходів. А у разі, якщо орендарем виступає фізична особа, то обов’язок щодо нарахування та сплати податків покладається на самого орендодавця, який по закінченню звітного року має подати декларацію та задекларувати отримані доходи, сплачені податки та податкове зобов’язання.

Підкажіть, чи потрібно декларувати подароване нерухоме майно дочці?  

Якщо спадкоємець є резидентом та отримує дарунок від  члена сім’ї першого ступеня споріднення (матері), то такі дарунки оподатковуються за нульовою ставкою. Такий громадянин має право не подавати декларацію за умови відсутності інших обов’язків щодо декларування доходів.

Чи обов’язково мати підтверджуючі документи про понесені витрати, коли подаю декларацію на податкову знижку?

На вимогу контролюючого органу, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Враховуючи вищевикладене, фізична особа, яка зобов’язана подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи, відповідно до вимог Податкового кодексу України, або має право скористатися податковою знижкою, повинна на вимогу контролюючого органу надати разом із такою декларацією довідку про отримані у звітному році доходи, застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку та документи, які підтверджують понесені витрати.

 Чи можна через сервіси дізнатися про ризики щодо діяльності партнерів по бізнесу?

Так, для цього варто скористатися електронним сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який дає змогу оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, чи можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою.

Крім того, ще є сервіс «Реєстр платників ПДВ», що інформує про зареєстрованих платників ПДВ (діючі реєстрації). Сервіс «Анульована реєстрація платників ПДВ» допоможе дізнатися про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду, а за допомогою сервісу «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку» можна впевнитись в тому, що таке свідоцтво є дійсним.

Для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну назву, ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить результати пошуку.

 Яку ще корисну інформацію можна отримати завдяки електроним сервісам?

У теперішній час платники податків мають змогу скористатися ще такими сервісами:

-«Електронний кабінет платника податків» — це персональне, автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна, зокрема підготувати, заповнити та подати звітність;

-«Декларування on-line» — надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи підприємцям та громадянам в електронному вигляді;

-«Реєстр страхувальників» — інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.

Також на веб – порталі розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації».

Як отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах через Інтернет?

 Для отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах в онлайн-режимі запрошуємо платників податків скористатись послугами онлайн-сервісу ДФС – «Електронний кабінет платника податків».

Цей сервіс, зокрема, дає змогу побачити стан розрахунків із бюджетом по податках і зборах, підготувати, заповнити і надіслати податкову звітність в електронному вигляді, перевірити  звітність  на наявність арифметичних помилок, переглянути подану звітність незалежно від способу іі подання.

До того ж використання електронного сервісу забезпечує доступ платника податків до податкового календаря, який нагадає користувачу терміни надання податкової звітності та сплати податків і зборів. Окрім цього, клієнт може переглянути свої облікові дані за даними ДФС.

Вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється шляхом авторизації на веб-ресурсі ДФС за допомогою електронного цифрового підпису.

Share.

Залишити коментар

avatar